Espiadimonis

Leave a Comment



Aquest agost hem anat alguns dies a banyar-nos a la Ribera salada. És un riu de petites dimensions d'aigua molt neta que neix a Cambrils (Odèn, Solsonès) i que passa per Ogern (Bassella, Alt Urgell) finalitzant el seu recorregut quan esdevé afluent del Segre.

És un riu ple de vida, almenys d'espècies d'insectes. Per a mi les més rellevants són els espiadimonis. Sempre m'ha fascinat el seu vol, d'ales primitives però tan eficients. Semblen helicòpters, aturant-se amb precisió a l'aire per a caçar insectes al vol.

El cas és que després d'una remullada al riu vaig dedicar una estona a fotografiar-los. Aquí teniu un parell d'imatges. Són espiadimonis de la família dels Calopterygidae. Suposo que la espècie deu ser Calopteryx virgo o bé Calopteryx xanthostoma. Costen molt de distingir l'una de l'altra i jo no en sóc cap expert. La de tons blaus i verds és un mascle. I la de tons marronosos crec que deu ser la femella.



A banda de les fotos vaig poder gravar-les una mica. És fascinant veure com cacen. S'estan a l'aguait a la punta d'una branca i quan veuen passar una mosca o algun altre insecte volador s'hi llencen i l'atrapen al vol. Immediatament tornen a la branca i repeteixen el procés.
No va ser fàcil fer les fotos perquè feia vent i les branques es movien molt, però a la fi vaig quedar molt satisfet amb els resultats.















0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

CC (by-nc) Reconeixement – NoComercial. Amb la tecnologia de Blogger.